Firma:
Zalogowany użytkownik:

Pomoc

POMOC > FIRMA > ELEKTRONICZNA LISTA OBECNOŚCI - POTWIERDZANIE OBECNOŚCI PRZEZ PRACOWNIKA

Potwierdzanie obecności przez pracownika

Aplikacja ePlanneR daje użytkownikom możliwość potwierdzania obecności w pracy. Tworzy się w ten sposób elektroniczna lista obecności.

Wykonaj:

1Włącz elektroniczną listę obecności

Aby wprowadzić w firmie elektroniczne potwierdzanie obecności należy w zakładce Firma w sekcji 1. Dane firmy włączyć elektroniczną listę obecności.

Możliwe jest także włączenie powierdzania obecności dla poszczególnych obiektów/pracowników.
W takim przypadku należy wejść na stronę Firma -> System czasu pracy -> Obiekty, i sprawdzić, czy w obiekcie jest włączone potwierdzanie obecności (można to zmienić podczas edycji obiektu).

Jeśli obiekt ma włączone potwierdzanie obecności, można wtedy wejść w edycję pracownika do niego przypisanego (domyślnie wszyscy pracownicy mają włączoną opcję potwierdzania obecności) i włączyć/wyłączyć opcję "Potw. obecn.". W ten sposób można modyfikowac listę pracowników/całych obiektów, w których włączone jest potwierdzanie obecności.

2Zadania pracownika

Włączona opcja elektronicznej listy obecności skutkuje tym, że pracownik w aplikacji potwierdza swoją obecność, Jeżeli sam nie potwierdzi obecności to o wskazanej godzinie do pracownika zostanie wysłany email przypominający.

Pracownik klikając Potwierdź Obecność w Pracy sprawia, że na grafik zostanie wprowadzony znacznik informujący czy w danym dniu pracownik potwierdził swoją obecność (zielona kropka) czy nie potwierdził (czerwona kropka).

Pracownik może potwierdzić obecność tylko bieżącego dnia. Nie ma znaczenia, o której godzinie zostało to zrobione.

3Funkcje managera

W przypadku, kiedy pracownik zapomniał potwierdzić swojej obecności daneo dnia, manager lub pracownik działu HR może to zrobić za niego. W tym przypadku należy wejść w grafik wykonywany i na wybranym dniu użyć opcji "Potwierdź obecność pracownika" (rys.). Na potwierdzonym dniu pracy można także użyć opcji "Odznacz obecność pracownika".

4Zobacz obecność potwierdzoną

Włączenie opcji Elektroniczna lista obecności powoduje również, że na raporcie Karta ewidencji czasu pracy jest dodatkowa kolumna: Ob. Potw (obecność potwierdzona).

Dostępny jest także raport Elektroniczna lista obecności, w którym dla każdego pracownika pokazane jest, czy danego dnia została potwierdzona jego obecność (oraz nazwisko osoby, która to zrobiła), a także (tylko w wersji XLSX) data i godzina potwierdzenia (rys.).